lördag 1 maj 2010

FÖRSTA MAJ VÄLKOMMEN!

Har varit ute på en stärkande morgonpromenad med Clintan idag. Jag har en liten slinga jag går och på ett berg brukar jag sitta en stund och lyssna på en bäck strax brevid. Näktergalen brukar sitta i en trädtopp där och sjunga högt och klart. Det är så underbart! :-D Så syster Sussi: denna slinga går förbi stugan så jag förväntar mig att du hänger med på morgonprommisar i sommar!

Igår fortsatte vi att flytta åt mor och far. Det är verkligen mycket jobb att flytta på gamlingar som har sparat på saker i hela sitt liv! ;-)Jag tror att det blir bra i den nya lägenheten.

Igår var vi hos några vänner i Billingsfors och åt middag. Grillat på deras stora härliga altan. Tyvärr var inte vädret särdeles härligt men med filtar och gott sällskap blev det ändå trevligt! Sedan gick vi ner till brasan och tog lite lotter och kollade på fyrverkerit. Jag kommer ihåg Valborg med varmt hjärta från det jag var liten. Det var så spännade med raketer och den stora varma brasan... och så var det ju MÖRKT ute. Vet inte om Maja var lika imponerad som jag, barn idag är ju med om så mycket så det ska väl lite mer till för att det ska vara spännade.

Max är jätteförkyld, näsan rinner och han har inte riktigt fattat det där med att andas med munnen på nätterna. Så halva natten fick vi sitta upp i fotöljen och sova. -Inte värdens bästa ställning för min redan värkande kropp ;-) Ja jag veeet! Snart 35 år och lastgammal vet ni!

Idag blir det hemma vid i lugn takt funderar på om jag ska packa upp mitt nyförvärv: En overlocksymaskin och se om jag kanske kan förstå mig på den...

Kram Madde

2 kommentarer:

  1. Det låter mysigt, jag vill också sitta på berget och lyssna på bäcken. Fast blir det torka så lär det ju bli rätt tyst ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja i juli mån brukar det ju inte porla så mkt! Men Näktergalen är säkert kvar! <3

    SvaraRadera