måndag 31 maj 2010

VAD GÖR MAN INTE FÖR MUSFRIDENS SKULL?

Ja välkomna ska ni vara till Musudden. Mammamus gästskriver i bloggen idag, iförd musöron, rosa läppstifts-nos och fina svarta eyeliner-morrhår. Mamma till två små bäbismöss Mus-Max och Mus-Maja. -De är tvillingar. Ja vad gör man inte för musfridens skull? Faktum är att denna stackars musmamma har endsat sovit mella 4 och 7.30 så det som livar upp tas tacksamt emot idag. Maja tyckte att jag skulle åka till apoteket som musmor men där gick till och med gränsen för mig! Kompromissen blev att -när vi kommer hem... och hemma är vi alltså nu.

Vi har avnjutit en god lunch i bersån. Vi åt en specialité som jag aldrig hört att någon annan familj äter. Uppvärmd pannkaka. Eller grisety som Martin kallar det. Man tar gamla pannkakor och skär upp dem i fyrkanter och värmer upp dem tillsammans med mjölk i en kastrull, sedan sprinklar man på lite lagomt med socker och så sörplar man på. Martin skulle hämta mig en kväll i början då vi var ihop och jag satt och åt denna kullinariska rätt. När vi kommit utanför dörren frågade han: Vad VAR det för något grisety du åt?

Nä nu kallar musMax.

6 kommentarer:

  1. Blääää! det var ju det värsta jag visste när mamma värmde upp pannkakor på detta sätt!! URK
    PS Morten tycker att det var ett bra namn och han vägrar äta denna sörja. ds

    SvaraRadera
  2. Prova skära upp dem och stek dem i stekpannan nästa gång. Smör i pannan måste det också va ( i stekpannan alltså :-)
    Det e supergott.
    Serveras med en klick smör och socker.. Smaskens

    SvaraRadera
  3. Men jag ÄLSKAR ju uppvärmd pannkaka! :-D UTAN smör!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med Madde! Det är ju jättegott att värma pannkakorna så i mjölk! Och så lite socker till *mums*

    SvaraRadera
  5. Daniel anser att det är en norrländsk delikatess, men jag är nog mest benägen att hålla med Anneli. *Bläk* var rätta ordet sa Bill, rätta ordet var *Bläk* sa Bull.

    SvaraRadera