lördag 8 maj 2010

VÅR PÅ ALLVAR!

Nu har våren verkligen kommit på allvar! Fåglarna kvittrar och i morse bevittnade vi två tranor som gjorde nya bebisar... ;-) Gräset har blivit grönt och björkarna har fått musöron. Martin och Claus har stolpat upp hagen som korna ska gå i. Under veckan hoppas vi på att få stängseltråden och till helgen är det dags att släppa ut dem på grönbete. Martin har tänkt och funderat och ritat och tänkt igen när det gäller bygget av den nya ladugården. Till en början hade vi lite "storhetsvansinne" vad det gäller storlek och inrede. Sedan blev det planer på ett tillfälligt bygge där kvigorna står nu... och nu är vi framme vid en permanent lösning med möjlighet för utbyggnad. Det blr ströbädd med en skrapad gång mella den och matbordet med plats för 8 kor med kalvar och en tjur. Tänkte lägga ut ritning när vi bestämt oss på riktigt.

Mitt liv har den senaste veckan bestått i att ta hand om snoriga familjemedlemmar. Jag satt upp i fåtöljen (måste kola hur det stavas!) och sov tre nätter med Max för att han var så snorig.

Så har jag hjälpt mor och far att flytta och städa. Hu jeda mej! Men nu är det färdigt, städningen alltså, INTE uppackningen i nya lägenheten! I morgon ska nyckeln lämnas in till vaktmästaren. -Jag har haft mycket god hjälp av min kära syster och hennes familj också!

Idag ska jag städa här hemma, och försöka få till en vårstädning hos mina hönor...

2 kommentarer: