söndag 30 maj 2010

LEKA VUXEN

Hm... Här på Storudden har vi fem hönor och en tupp som är "ûbersociala"... för en kvart sedan mötte jag dem här inne i min hall. Jag frågade vad de ville och då lade ledarhönan huvudet på sne och tittade uppfordrande på mig. Är helt säker på att hon sa till mig att de inte fått den ranson av diverse rest-godis som de faktiskt gjort sig förtjänta av idag... Jag schasade ut dem och satte upp kompostgallret för dörröppningen. Här är det JAG som bestämmer! -Ha...

Så har vi en riktigt sur höna också. Här snackar vi inte PMS-sur utan RIKTIGT jäkla piss-sur! "Du-ska-inte-tro-att-du-kan-komma-här-och-plocka-MINA-ägg-för-nästa-morsdag-tänker-jag-OCKSÅ-bli-firad-som-mor-sur" Jepp. Så här vankas det smått. Har aldrig hört en höna låta som en katt förut. Men det gjorde hon i gårkväll när jag försökte plocka ägg och så kom Tuppen till undsättning också. Så trots att jag hade vinterfodrade arbetshandska på så fick jag gå från hönshuser tomhänt...
(Där av min lite snorkiga ton till de andra som var på besök här i hallen för en stund sedan, man måste ju visa vart skåpet ska stå, eller?)

Nä rå det ska bli jättespännade att se om det kikar fram några små kycklingar om ett litet tag. Nu måste jag bara läsa på om hur man tar hand om sådana bebisar!

Snart ska jag poppa in en "Morden i modsomer" äta mögelost på kex med kallrökt lax. Och så ska jag smutta på ett stort glas med Jock Bärdryck Blåbär och låtsas att jag är vuxen och dricker ett glas rött vin. ;-) Kanske t.o.m tar en chokladcigg eller en lakritspipa som efterrätt? Eller kanske hockeysnus? FINNS de att köpa längre, över huvud taget? Har de i sådana fall varningstext? VARNING CHOKLAD GÖR DIG FET OCH DU RISKERAR ATT DU I HJÄRTINFARKT! Ja vem vet... UNDERLIGA funderingar i kväll!

2 kommentarer:

  1. Du skulle nästan kunna skriva en barnbok om dina roliga hönor :-B

    Hockeysnus...Gott som snus ;)Tror att det finns i dom där färdiga "Lördsgsgodis"påsarna. Köpte sådana förr till ungarna och ingen gillade lakrits. Inte blev jag ledsen för det ;)

    Kramikram

    SvaraRadera
  2. Kanske får investera i en sån där Lördagsgodispåse då! Så jag har lite snus att ladda under läppen när jag känner för att vara vuxen nästa gång ;-)

    Hmmm barnbok jag kanske det! ;-)

    SvaraRadera