söndag 3 januari 2010

Nytt år...

Då är 2009 ett minne blott... Det har varit ett bra år!
Vi hade stora planer för våren med fruktträdgård och lite annat men det hanns/orkades inte med eftersom jag hade en liten Max i magen. Det var en bra graviditet hade ju en mindre lyckad i ryggsäcken som lite hängde över oss. Men jag orkade ändå inte så mycket mer än att jobba heltid och ta hand om hus och hem så alla större planer fick läggas på is.

Ja i juli, på min egen födelsedag, kom vår efterlängtade Max. Det var så underbart när Maja kom skuttande in på BB och skulle kolla in sin lillebrorsa. Hon är en så go storasyster och Max följer henne med stor glädje! Det är väl den absolut största händelsen detta år.

En annan stor händelse är ju att vi köpte kvigorna och tjuren. -Tänk nu är vi djurägare!
:-D Jag är liiite rädd för Beauty. Hon hoppar runt och verkar helt oberäknerlig när jag är inne i hagen... men Martin är bundis med dem alla.

Vi har ju också fått tag på våra lantrashönor och det var riktigt kul!

2010 känns som ett spännande år. Ett lantligt år! Vi ska gärda in åkrarna för att kunna släppa ut korna i vår. Vi ska anlägga en ingärdad fruktträdgård där hönorna ska få gå runt och picka och må bra utom räckhåll för räven. Har planer på ett växthus. Ska skaffa angorakanin och får. Ska försöka få kycklingar till våren, tjuren ska få betäcka våra kvigor för kalvning i början av 2011. Vi ska fortsätta att renovera innomhus och RENSA! Rensa bort allt onödigt vi har! Det har vi kommit en bit på redan under 2009. Självklart bilr det kul att följa våra barns utveckling! Max kommer ju förmodligen att kunna gå i sommar och Maja utvecklas ju i rasande takt. Kanske blir det att lära sig att cykla för henne? Och jag ska ju vara HEMMA hela året om det blir som jag tänkt mig! Kanske fundera ut ett alternativt sätt att tjäna in de pengar som behövs?
Och kanske blir det en stor fest i sommar? Martin fyller ju 40, jag 35, vi har varit gifta i 5(!) år, Max och Maja blir 5 år tillsammans så det kanske blir ett hejdundrande 85års kalas? Den som lever får se! ;-)
Spännande, spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar