söndag 17 januari 2010

VÄLKOMMEN TILL JORDEN

I dag för fyra år sedan skedde ett mirakel! Detta mirakel heter Maja Stina Wilhelmsson och denna sång med Tomas Di Leva får vara en hyllning till våran 4 åring.

För första gången ser du blommorna som ler mot dej.
För första gången kan du ligga i vår famn.
Och allt det blåa som du ser är rymdens hemlighet.
Du är en saga som du skriver som du vill.

Välkommen till jorden, du kommer som du är till oss.
Och när du ler så skrattar solen i din fantasi.
Och när du gråter regnar himlarna med dig.
Vår värld är vacker och bjuder dig att följa med.
För första gången får vi älska dina steg.

Välkommen till jorden, du kommer som du är till oss.
Välkommen till jorden, du kommer som du är till oss.
Du kommer som du är till oss.


(Försökte hitta den på You-tube men lyckades inte.)

4 kommentarer:

  1. Förlåt mig för att jag glömde Majas födelsedag... För mycket skräp i huvet gör att jag glömmer en del viktiga saker och Majas födelsedag var viktig. Skall skärpa mig tills nästa år - då blir hon ju 5! Himmel vad tiden går fort när man har kul! Älskar dig syster - krama mosters Maja också *skäms*

    SvaraRadera
  2. :-D Ja tiden går så fort!!! Maja skulle bli jätteglad om du skickade ett vykort. Hon ÄLSKAR att få post även om hon inte fyller år! :-D
    Älskar di med!
    Ska krama henne oom jag får tag på henne när hon svishar förbi! ;-)

    SvaraRadera
  3. Men så bra! Då skickar jag kort till henne när jag gör det till Alva, skriver och skickar kort till Alva som väntar på att mormor skall skriva. JAg skicakr på stu´ds! Kort kommer förmodligen på fredag eller möjligen måndag! Kul! Att jag inte tänkte på det tidigare...

    SvaraRadera
  4. Jag stavar som en kråka! :-D Kul Maggie!

    SvaraRadera