lördag 9 januari 2010

EN SÅN DAG...

Idag vill jag meddela är det inte rosenrött att leva på landet! Vi eldar och eldar men det är ändå kallt inne!
Jag skjutsade Maja till Bengtsfors för vidare transort till Göteborg för att titta på Disney on Ice. Sedan skulle jag handla, lämna lite bröd hos mor och far för att sedan fara hem och baka inför stundande 4års kalas. När jag kom till Bengtsfors upptäkte jag att min handväska inte fanns med. Den stod kvar på garageinfarten... (20 min tur och retur) Hem igen, så fick jag äta lunch och vänta på att Max skulle sova färdigt så att han inte skulle vakna mitt i handlingen och behövas tankas... Kl 15 kom jag iväg och nu har jag precis packat upp. (kl 16.45)

Vattnet frös i natt i källaren. Martin skulle värma upp ett rör med gasolbrännaren. Den fick fnatt och det blev något baksug och det stod lågor ut och upp på hans arm. Resultatet blev en svedd hand som luktar blä... inget värre. Så lyckades han smälta ett plaströr så det sprutade vatten över elkablar och dylikt. Som tur var kunde han stoppa vattnet och inget hände med el-grejerna... Men min bak-och fixar-lust är som bortblåst och lika så Martind pyssla-i-verkstan-lust...
Ja och nu måste jag byta en bajs-blöja! Puh! ;-)

4 kommentarer:

  1. Vilken tur att den dagen är över nu då! Inte kul när det känns som om Murphy har flyttat in...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja man måste väl ha sådana här dagar oxå... för att uppskatta när allt går smidigt! <3

    SvaraRadera
  3. Phu! Vilken tur att det gick bra!! Själv var jag ute och drog en räpa med Daniel och skotern. Himlen var mintgrön med rosa moln så jag undrade nästan om jag dumpit ner i Kalle och Chokladfabriken och väntade nästan att Villy Wonka skulle komma ut med choklad kaffe! En bra dag med andra ord! :-)

    SvaraRadera
  4. Ti hi... Ja den färgkombinationen låter ju häftig!!!

    SvaraRadera