tisdag 5 januari 2010

SÅPNÖTTER


Idag har jag köpt SÅPNÖTTER på vår eminenta affär TYGSTÄLLET
Jag kör en 60 graders tvätt med dem nu. Ska bli väldigt spännande att se resultatet!

Edit Tvätten blev ren! Det luktar väldigt gott om nötterna när de är torra men den blöta tvätten luktade inte något speciellt. Man kunde droppa på parfymolja på påsen med nötter och det provar jag nu. En 40 graders tvätt är igång.

Edit 2 Jag droppade tre droppar parfymolja på påsen och det var FÖR mycket kan jag säga!Räcker nog med en! :-)

2 kommentarer:

  1. Såpnötter har jag aldrig hört talas om. Använder man dom flera gånger eller är det engångs? låter i alla fall väldigt spännande...

    SvaraRadera
  2. Man använder dem flera gånger. Om man tvättar i 60 grader kan man anv dem två gånger. Vid 40 grader ung fyra gånger. Man får titta på dem det syns när de inte har någon såpa kvar. :-D
    Jag har tvättat en 60 och en 40 med sex nötter i påsen och dde håller åtminstone en tvätt till!

    SvaraRadera