onsdag 6 januari 2010

HÖNSHUSET


Hönshuset har fått sig en liten duvning. Det är inte lätt att skotta bort frusen hönsbajs! ;-) Ny ströbädd och rent i redena har de fått iallafall. Vårt hönshus finns i en liten oisolerad bod. När Gullvi och Henry levde gick den under namnet Magasinet för att säden förvarades där. Vi har tagit vara på gamla reden från en gård här i samma by och satt upp plattor från Böndernas hus (som nu inte finns längre :-() som innerväggar och innertak. Vi har ett element som värmekälla. Till våren är det meningen att vi ska föra upp ett nytt hönshus i fruktträdgården. Då ska vi göra det lite mer lättarbetat och "modernt". :-) Funderar på gardiner som i Pettsons hönshus... ;-)

Har ju glömt att berätta att vi fått tre ägg av våra nya hönor :oD

6 kommentarer:

  1. Ti hi fick visst tag på en bild med tyska Pettson! :o)

    SvaraRadera
  2. Älskar Pettson! Gud vad jag har läst Pettson för Dalle i synnerhet! Bäst tycker jag om Pannkakstårtan. Skrattade så tårarna rann när jag läste den för Dalle första gången. Varpå Dalle tittade storögt på mig och sade "Sååå rolig var den inte mamma" Himmel... Det är många år sedan nu... Amanda var inte född och hon blir 16 i år. Hjälp! Jag har gått och blivit gammal!!!

    SvaraRadera
  3. Tror förresten jag skall starta en blogg jag med... Och berätta om mitt lilla liv på landet uppe i norrland.

    SvaraRadera
  4. Ja Pettson är riktigt rolig!!! Men Mamma Mu är nog ännumer en favorit här! Jag kan skratta mig gråhårig åt Kråkan! :oD Ha ha ha!!!

    Klart du ska skaffa en blogg! Jag kommer iaf läsa den!!! <3

    Alltid kul att du kommenterar! -Gammkärring! Ti hi

    SvaraRadera
  5. Gammal och gammal... Ålder sitter i hjärnan och är bara ett nummer. ;-) Kan kanske tyckas konstigt men jag märker aldrig att Daniel är så mycket yngre än mig. Vi är på något sätt ändå jämngamla. Hur som helst trivs jag utmärkt med mitt liv och har inte ångrat en sekund att jag flyttade till norrland. Har aldrig mått så bra eller känt mig så älskad som jag gör nu. Livet tar ibland märkliga vägar åt rätt håll! :-)

    SvaraRadera