måndag 22 mars 2010

INTE SÅ NAJS, RÄSER****

Det blit ju onekligen lite sjukdomssnack nu men det får ni stå ut med!

Max är verkligen på bättringsvägen! I går under dagen och i natt kunde jag "lägga" honom(sätta honom i barnvagnsinsatsen) som vanligt. Han somnade av sig själv och har sovit riktigt gott. Nu på morgonen vaknade han som förr... med ett leende på läpparna och ett "gah gah ahhhh"

Värre är det med storasyrran... Hon fick en riktig diarré när hon skulle lägga sig i går. Det har gått bra hela natten, men hon var uppe tidigt och tog en till liten tur på toan. Nu sover hon sött fast klockan är över 9. -Hör inte till vanligheterna! Martin har haft känning av detta och jag har lite lätt nu...

Nu hoppas jag SÅ att det är detta Max HAR haft och att han slipper en omgång till av något nytt! Håller tummarna så hårt jag kan! Snälla hjälp mej! ;-)

Maja ringde mormor igår och sa snyftande: "Jag saaaaknar dej!" Så planen var att vi skulle ta en tur dit idag, men den får ju vänta ett tag och så blir det ingen förskola denna vecka... :-( Man kan inte säga att vi utnyttjat våra 15 tim/vecka speciellt flitigt sedan Max kom!

Igår fick jag rÖjt en del i huset iallafall. När barnen är sjuka och man knappt får en blund i ögonen "gror det snabbt igen"! Man ser vad som behövs göras och går runt och mår dåligt över det men ORKAR inte ta tag i det... Men nu känns det som om vi är tillbaka på banna igen!

Edit:
Maja har feber och är allmänt hängig så jag tror att hon fått samma som Max...

Kram Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar