söndag 4 april 2010

SOLEN SKINER...

...HIMLEN ÄR BLÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!
Herre jösses vilket väder vi har! :o) Igår var vi på den årliga påskparaden i Bengtsfors. Mycket folk och många påskbrev!

Nu är verkligen våren här! Flyttfåglarna har börjat komma tillbaka så smått. Vårat tranpar har hittat hit, stararna, sädgässen och en och annan sädesärla. Härligt! Snön smälter i rasande takt och snart ska kona på bete.
Sommarbete ja...
Vi satt och planerade våren här för några dagar sedan. -Det är mycket att göra! Så mycket vi vill men tid och pengar räcker inte riktigt till. Högt upp på prioritetslistan ligger ladugård och så klart att stängsla in betesmarken och att ta ner Böndrnas hus. Så ska det plöjas och sås på en åker i Kännsbyn, flispannan med kulvert ner till huset ska fixas, vi har radon i vattnet och behöver bygga en radonfälla för det, uteplatsen ska stenbeläggas, vi har många år pratat om att anlägga en fruktträdgård och växthus....m.m. -oj oj oj det finns verkligen hur mycket som helst att ta tag i! Så är det att bo på landet ;-)

För någon dag sedan hade vi tuppslagsmål igen. En av Elmo-tupparna blev så skadad att Martin tog bort honom. Så nu har vi en slagskämpe till tupp kvar. Vet inte om det är bra eller dåligt... :-/ Men förhoppningsvis blir det lugnare i hönsgården nu. Vi behöver skaffa några fler hönor för nu har vi bara ägg så att det räcker till oss själva. Det är lite kul att kunna ge bort lite ägg till andra också.

Idag blir det lite städ, utevistelse, -vi plockade fram gungorna igår och båda barnen tyckte det var jättekul att gunga! sandlådan har tinat och det ska nog gå att hänga tvätten ute idag! <3

Ha en fortsatt trevlig påsk-helg!

Kram Madde

2 kommentarer:

  1. Jamen shit var jag är less på att bo i Motala och inte i Karlstad. Jag vill också komma och se när korna får gå ut på vårbete. Kommer dock inte att ske i år för det är för långt att åka.

    Jag är också rejält less på att bo i lägenhet på tredje våningen. Vill kunna gå rätt ut från min lägenhet.

    Men jag fortsätter planera och drömma. NÄR jag bor i Karlstad ska jag komma till dig mera regelbundet och har jag tur får jag hyra en eller annan stuga så jag kan åka typ varje helg om jag vill.

    Många kramar från mig

    /Sussi

    SvaraRadera
  2. <3 Saknar dej! Tack för all hjälp Web-master! ;o)

    SvaraRadera