tisdag 15 december 2009

SNÖ OCH LUCIA

Här har det nu kommit lite snö. Tänk vad det blir ljusare på en gång. Annars är det ju den absolut mörkaste tiden på året nu... Korta dagar!

Igår var vi och tittade på dotterns förskolas lussetåg, jättemysigt. Tänk! Det är redan tredje året! Varje år tror jag att hon vill vara lucia, men varje år vill hon vara tärna! De har ju GLITTER i håret, OCH ljus i handen!!! Ett ljus som man kan lysa upp hela näsborren med juh! ;-)Lätt att förutsätta att barnen vill det som man själv ville som barn! -Det var ju MIN högsta önskan att få vara lucia med ljuskrona klädd med lingonris...inte skruttans! Tur att jag har en dotter med lite riv i!

2 kommentarer:

  1. Men det förstår väl vem som helst att ett lucialjus som kan lysa upp en mun eller en näsborre slår en krona som man inte får ta av sig! Jag förstår Maja helt och hållet. Själv har jag aldrig velat vara lucia, faktum är att jag tyckte att lucia var skittråkigt. Dalle skulle vara pepparkaksgubbe ett år och det var med bävan jag gick till luciafirandet. Han brukar ju inte vara helt som andra barn... Och mycket riktigt, Dalle gjorde ingen besviken! När pepparkaksdräkten skulle på säger Dalle högt och tydligt "Om jag inte får vara boxare vill jag inte vara med" Dalle fick inte vara boxare och det året var de tre pepparkaskgubbarna endast två... *suck* Det är min son det! :-)

    SvaraRadera
  2. Jo det är ju helt klart att tärnljus är att föredra! :-D Men varför boxare, när man får vara stjärngosse med en aldeles egen guldig karatestjärna som man kan slå i huvudet på alla andra! ;-)

    SvaraRadera