tisdag 10 november 2009

FILOSOFI I HÖNSHUSET


I går kväll tog jag med mig en fällstol och gick och satte mig i hönshuset en kvart. Det är så kul att studera hönorna! Måste säga att dessa svarthöns verkar betydligt klokare (om man nu han kalla en hönshjärna klok ;-) än de vita och bruna värphybriderna vi haft tidigare. Dessa hönor är lite mer lik vilda fåglar. De flyger ganska bra, låter mer som vilda fåglar, -ska bli kul att höra hur tuppen låter när han börjar gala och verkar liksom lite klokare... Det är kul att sitta och språka lite så där på kvällskvisten... höra hur de trivs och vad de gjort under dagen ;-)

2 kommentarer:

  1. Vilket bra liv du har vännen. Till våren kanske jag hinner få mina hönor också, annars blir det väl senare. Så mycket som skallgöras först...

    SvaraRadera